sales training

Je hoogwaardige aanbod doen alsof je om het zout vraagt?

Categorie:Geen categorie

Alsof je om het zout vraagt.

Hoe lekker zou het zijn…
Als je je hoogwaardige aanbod, aan kan bieden alsof je om het zout vraagt.

Geen lading erop.
Gewoon easy.
Toch is dit voor ondernemers vaak niet het geval.
Ik denk dat een groot probleem van veel coaches, adviseurs, trainers is, dat ze dit aanbod doen, aan mensen op wie het niet gericht is.
Of het nu een aanbod is, gericht op huidige klanten waarmee je graag wil verlengen..
Of dat je nu een specifieke subdoelgroep wil bedienen met een exclusieve dienst..
Een hoogwaardig aanbod aanbieden, verkocht krijgen aan iemand die net zo graag met jou werkt als andersom, vraagt om een andere aanpak dan een aanbod in het lage segment, ik neem je hieronder mee.

Een mismatch in ideale klant en lead

Vergeet niet dat de wie namelijk heel veel lagen kent.
Het is dus belangrijk om te toetsen met je of jouw aanbod wel gericht is op de juiste doelgroep. En vice versa.
Je communicatie kunnen we namelijk ontzettend ver onder de loep nemen, als jij met een doelgroep in gesprek bent, die
jouw waarde niet kan benutten, is er een mismatch.
Niet alleen kost dit je:
-Bakken met energie;
-Tijd, die je had kunnen stoppen in het wel in gesprek zijn met de juiste potentiele klant;
-Nog meer tijd: want je helpt nu je klanten voor minder dan je zou willen, daarmee heb je ook meer klanten te bedienen (wil je je omzetdoelen halen), dus je agenda wordt voller en voller;
-Geld, want een hoogwaardig aanbod (weer) niet verkopen, kan flink aantikken;

Het kost je ook: onthouden van dat wat jij zo goed kan! Het laat je niet echt kunnen helpen, waarmee jij nou net zo ontzettend goed kunt helpen.
Je expertise onbenut.

Nog even doorgaan…

Als we dan nog even doorgaan….
Jij en ik weten allebei: dit kost je maar zo 40 K.

Uitstellen op dit gebied:
Kost je misschien wel 40K op halfjaarbasis.
Of in jouw geval misschien wel 60 K op jaarbasis.

Het gaat absoluut nooit alleen maar over geld.
Het gaat ook over: je toekomstig klanten klein houden, (terwijl je weet dat je ze beter zou kunnen helpen)
En over jezelf klein houden.
En over waarom je dat allemaal doet.

Ik vind dit een mega boeiend topic.
Juist omdat het helemaal niet gaat over geld.
Veel meer over:
Leiderschap, geven/ontvangen, communicatie en nog meer.

Je denkt… ik probeer het nog even zelf

Is het dan niet tijd om die beknellende vicieuze cirkel in jezelf te doorbreken?
Is het niet eens tijd om moeiteloos handelen voor het welzijn van jezelf en die ander voorop te stellen?
Dit is wat ik zie:
Waarom niet aan de slag gaan met het ontdekken wie jouw ideale klant is?
En waarom uitstellen om dat aanbod en de wie nog eens goed aan te kijken?
Waarom je salesskills niet nog gelaagder maken?
Omdat je denkt dat de oplossing om de hoek ligt.
EN je het dus nog even aankijkt.
Tot dat “even” ineens een jaar wordt.

Je eigen blinde vlek

Herken je het spel van de geest?
Kan je begrijpen dat je niet alleen een paard wil kalmeren, maar dat jij de berijder bent?
Daar is alleen een probleem bij, je bent zelf vaak je grootste blinde vlek.
Voor jij doorhebt hoe bovenstaande, aangepakt kan worden, ben je zo dat jaar verder.
Dus: ik stel voor, ontdek je binde vlek.
Ik help je in te zien, waarom jij uitstelt.
Wat jouw excuus of je blokkade is. En belangrijker: hoe je er radicaal doorheen kan breken.

Hoe?

Ja, ik zal je praktisch helpen met zinnen die daadwerkelijk verlichten in je communicatie. Zodat je soepel in een gesprek beweegt.
Zal je de verdiepende vaardigheden leren die nodig zijn om een hoogwaardig aanbod te verkopen.
Zal je confronteren met jouw houding in je gesprekken (vertoon je boven gedrag of ondergedrag? En wat heeft een potentiele klant nodig om zich veilig genoeg te kunnen voelen bij je?

(Ik schijn dit uit mijn mouw te schudden, aldus coachees, maar de eerlijke waarheid is dat ik hierin jarenlang training in heb gegeven, daarvoor jarenlang praktijk ervaring heb opgedaan in sales (en dus on the job gecoached ben) en weer dáárvoor, het vak heb gestudeerd;-))

En ja, ik zal je helpen met de juiste mindset.
Zodat je je hoogwaardige aanbod verkoopt alsof je om het zout vraagt.

(Ook ik ben deze route voorgegaan, ben zelf gecoached en coach hier inmiddels al jaren mijn klanten op)

Maar ik zal ook: toetsen met je of jouw aanbod wel gericht is op de juiste doelgroep. En vice versa.
Of het nu een aanbod is, gericht op huidige klanten waarmee je graag wil verlengen..
Of dat je nu een specifieke subdoelgroep wil bedienen met een exclusieve dienst..

Ik denk dat dit onderwerp aankijken, passend voor jou is als je:
– Dol op kennis en kwaliteit en je echt die expert bent in wat je doet;
– weet dat jij een hoogwaardig aanbod kan leveren, of dat al doet, maar wil uplevelen;
– graag verdiepend, uitgebreid, kwalitatief en/of lang met je relaties werkt;
– steeds verzandt in een gezapig samenzijn met je potentiele klanten, terwijl jij die verlenging/upgrade/grotere perspectief zo voelt voor je huidige klant.

Klinkt dit als waar jij mee aan de slag mag?
Laten we samen kijken of het passend is voor jou om mijn hulp hierin te ontvangen. Je kunt je vragen aan me stellen en ik zal nieuwe perspectieven met je delen.
In een gratis waardecall ontdekken we de mogelijkheden en ben jij vrij om te bepalen of mijn hulp passend is voor je.
Ontdek of we een match zijn door je waarde call met me te boeken.