Categorie:Geen categorie
Mijn cliënt R. werkte een jaar onder mijn begeleiding, aan haar onderneming en haar bedrijf, is zienderogen doorontwikkeld.
Toen ze bij mij aanklopte, ze belde me op, voelde ze dat er nog veel meer in zat dan er tot nu toe uit kwam.
Ze liep aan tegen de struggle, in haar hoofd te verzanden, niet weten hoe ze “grotere” klanten kon benaderen.
Hoe kwam ze daar aan tafel, wat moest ze dan zeggen? Dat maakte dat ze maar weer niet tot actie overging.
Dat haar wensenlijstje opliep en er geen verandering kwam, gaf haar stress. Ze voelde dat ze tegen haar plafond aan zat. Sliep er slecht van.
Tevens merkte ze op dat ze grotere klanten zóu kunnen bedienen, waardoor die klanten veel meer impact konden maken en de resultaten van haar klanten grootser zouden zijn. Ze klopte bij me aan. Ze was overigens wel sceptisch over de confrontatie met haar eigen leiderschap. Zag er een tikkeltje tegenop haar boodschap, sales onder de loep te moeten nemen. Vond de investering even slikken, maar besloot wél in te stappen. Ik vroeg haar naar haar beeld over mij vooraf was “Dit is niet de zoveelste businesscoach, die alleen maar hard op geld gaat zitten”, terwijl we daar in het traject tóch ook naar keken.
Eenmaal in het traject…
Tijdens het traject merkte ze dat goed werkte, de focus op “wat werkt voor jou”. Geen standaardplan, maar maatwerk.
Tevens heeft ze ontdekt dat ze te klein en korte termijn dacht. Ze zegt zelf:
“Ik ben echt anders gaan kijken naar doelen stellen. Waarom niet dat grote doel stellen? Alleen maar omdat ik bang ben dat ik het niet haal? So what..Ik zie nu dat je een groots doel mag stellen omdat je daar naartoe zal bewegen, ook als je het niet haalt heb je misschien wel meer gehaald dan je kleinere oorspronkelijke doel. Ook merk ik dat ik anders naar mijn waarde en sales ben gaan kijken. Dat de trajecten het echt waard zijn. Ik handel daar nuy ook naar. Ik trek nu super leuke klanten aan die ik echt niet hoef te overtuigen.”
De doorbraak die ze wilde realiseren zou niet alleen impact op haar leven als ondernemer hebben, maar zeker zoveel op dat van haar cliënten.
Bovenal wilde ze deze klanten makkelijker aantrekken.
Ze had dan ook behoefte aan een groter perspectief, iemand die meedenkt en een coach die haar denkwijze positief beïnvloedt.
Mijn cliënt R. haar wens was om met een handjevol grote B2B opdrachten haar agenda te vullen, naast haar 1-1 coach cliënten.
Master worden in sales, leiderschap innemen en kunnen sturen in klantgesprekken was waar ze focus op wilde leggen.
Om een no brainer te zijn voor die partijen hadden we eerst te kijken naar haar positie.
Ze wilde die expertstatus gaan claimen. Dat next level instappen en dat vraagt van haar om leiderschap in te nemen.
Om te gaan onderscheiden, ook in salesgesprekken. Wanneer je bezig gaat met positioneren is het handig om te gaan kijken
naar haar de expertise (dat waar je echt goed in bent) en naar een ideale doelgroep.
Maar zeker ook naar onder welke vraagstukken haar begeleiding ultiem tot zijn recht kwam.
We zochten naar haar sweetspot waar haar talent het best tot haar recht kwam en haar hart sneller van ging kloppen.
De strategische handvatten om haar grootste ideeën focus te geven en in de B2B markt én B2C markt te floreren pakten we er daarna bij,
om tot die “grotere” opdrachten te komen.
Zo kon mijn cliënt R. gaan doen waar ze echt AAN van gaat.
Om gehoord te worden in een wereld die overdonderd wordt met content en aanbieding van vele coaches en trainers, is het hebben van een eigen sterke blik op dat wat voor jou van groot belang is, noodzakelijk. het vergt kwetsbaarheid: maar als je doel belangrijk genoeg voor je is ben je in staat om te denken: Mensen vinden altijd wel wat van je..
Terug naar de casus van mijn client R.:
Om daarna daadwerkelijk tot die B2B opdrachten te komen is ze beslissers op een andere manier en met een andere boodschap gaan benaderen.
Ook zien haar salesgesprekken (na coaching on the job) er nu anders uit.
Net zoals ook de voorselectie procedure, haar overall communicatie van “connectie tot klant” flow.
na een jaar samenwerken is haar B2C 1-1 aanbod 5 x zo groot en hoog geprijsd t.o.v. de start en haar B2B opdrachten lopen nu voor veel langere duur en ordergrootte. Tevens is mijn cliënt R. in jaaromzet verdubbeld!
Zelf zegt ze verder:
“Het was de tijd die ik erin stopte waard!
Ik heb meer plezier gekregen in het ondernemen.
Het is veel meer stabiel. Mijn prijzen zijn enorm gestegen.
Ik durf meer leiderschap in te nemen. Ik durf veel meer en heb meer vertrouwen.
Ik heb er niet altijd zin in, maar voel meer dat ik de potentie heb om het te rocken. Mijn houding op dagelijkse basis is veranderd. Mijn omgeving geeft me terug dat het mooi is wat voor een prachtige opdrachten ik doe. Het traject was het zeker waard.
Wat is verrassend vond was het live meeten.”
——
Over Lieve:
Ik help ondernemers, veelal ondernemers met een eigen trainingsinstituut, coachpraktijk, psychologen en consultants, om een aanbod en marketingflow neer te zetten en te coachen op het verkopen, waardoor je je onderscheidend positioneert. Voordelen hiervan zijn vaak minder uren hoeven werken dan voorheen, meer ruimte voor persoonlijke groei, vrijheid en ontspannen kunnen ondernemen. Maar natuurlijk ook ideale klanten die bij je passen en daarmee goed kunnen verdienen. Hoe fijn zou dit voor jou zijn?
Toch merk ik in de praktijk vaak op dat, om dit voor elkaar te krijgen als ondernemer, je uitgedaagd wordt.
Daarom help ik ondernemers bij dit proces.
Ik ken de valkuilen.
Ik ken de angsten.
En heb 100+ coachees en trainees hiermee geholpen!
Ook kom ik zelf uit deze wereld, heb ik naast mijn jarenlange coach ervaring rondgelopen in de B2B markt. Als trainer. Als salesprofessional. Als communicatie expert.
Weet dat ik je op verschillende manieren kan helpen.
Als business coach voor ondernemers in verschillende omzet categorieën (hoger dan 75K of lager: (o.a. aangesloten bij initiatief de StartVersneller waardoor je gebruik kunt maken van deze kortingsvoucher tijdens mijn coachingstraject)) help ik bij het onderscheidend neerzetten van jou en je bedrijf.
Zou je eens met me in gesprek willen over je vragen en welke kansen ik voor je zie? Het lijkt me leuk je te ontmoeten! Je komt met me in gesprek door een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan te vragen.