Categorie:Geen categorie
Met een coaching-/training/consultancy 𝐛𝐮𝐬𝐢𝐧𝐞𝐬𝐬 betekent je expertstatus innemen iets speciaals…🙌🙌
Als je dat hebt bereikt ben je eindelijk bij “𝐝𝐞 𝐝𝐫𝐨𝐨𝐦”…
… Klanten die begrijpen wat jij waard bent.
…Klanten die echt graag met je willen werken.
… Genoeg geld om ze de service te bieden die je zou willen bieden, en daarin te kunnen investeren.
… Vrijheid (of dat zou je in ieder geval kunnen nemen)
…En je hebt de basis om te kiezen:
Ofwel om 𝘰𝘱 𝘵𝘦 𝘴𝘤𝘩𝘢𝘭𝘦𝘯…
Toch is de waarheid vaak dat het 𝐦𝐨𝐞𝐢𝐳𝐚𝐚𝐦 is om op dit punt te komen.
Niet eens omdat het ingewikkeld is.
De strategie, het verdienmodel, waarschijnlijk kan je het wel verzinnen.
Maar, zoals ik het zie, vaker vanwege deze #𝟏 reden…
100% eerlijk zijn in of jij nu congruent communiceert als die expert.
(spoiler: het antwoord is vaak NEE, maar we gaan door alsof het JA is en zoeken naar allerlei nieuwe strategieën.)
Ik heb vele trainingen gegeven, natuurlijk ook zelf gevolgd want ik ben dol op blijven ontwikkelen.
De basis van veel van die trainingen en van de coaching die ik inmiddels al weer jaren bied, is communicatie.
Misschien heb je de 7/38/55 regel wel eens voorbij zien komen. Komt hierop neer:
Je communicatie bestaat uit wat je zegt (verbaal), hoe je het zegt (vocaal, houding) en een visueel aspect.
Is vast niet nieuw voor je.
Wat ik veel voorbij zie komen is een incongruentie tussen die drie aspecten.
En dan wat me dan vooral opvalt:
de misvatting in hoe belangrijk dit is.
Als ondernemer heb je je potentiele klanten niet alleen te laten weten van je bestaan, ze iets te laten vinden van je, maar bovenal, ze veiligheid te bieden. Meer en meer nodig als jij die expertpositie in wil nemen.
Je kop boven het maaiveld dus.
Maar bovenal: die congruentie gaan ophogen.
In wat je laat zien, wat je uitzendt, hoe je komt opdagen, ligt het verschil.
Jij kan vanbinnen het goud voelen branden.
je afvragen waarom je potentiele klanten voor een dubbeltje op jouw eerste rij willen zitten.
Maar heel eerlijk: wat heb jij nu echt laten zien van jezelf, je service en je dienst?
Dat betekent: niet langer om je heen kijken.
Maar introspectie.
Niet alleen in je content.
Ook als je naar dat netwerk gaat.
Ook als je een kennismakingsgesprek hebt.
Het feit dat we iets anders laten zien, dan wat we mogen laten zien is vaak simpel: angst.
Ben jij hierin bang om mensen af te stoten?
Vind jij het spannend om echt te staan?
Ben je liever de allemans vriend, durf je niet te zeggen voor wie je er niet bent?
Weet dan dat hier je groei ligt naar dat expert level.
Waar je ideale klanten wel begrijpen wat je dienst waard is.
Je hebt jezelf alleen eerst wel eerlijk in de spiegel aan te kijken.
Soms is dat lastig, vanwege onze eigen blinde vlek.
Soms is dat lastig, vanwege het ontbreken van high level skills.
Soms beide.
Ik zie het veel voorkomen.
Zo gaat dat ook vaak bij mijn coachees.
Er staat een aanbod.
Ze netwerken al.
Houden kennismakingsgesprekken.
Hebben klanten.
Maar willen nu dat de klant vooraf hun waarde al meer begrijpt.
Om aan zo’n hoogwaardige klant te komen, heb je zelf eerst te investeren.
Ze komen dus voor het uplevelen van hun positionering, sales en communicatie skills zodat ze beter matchende klanten aantrekken, meer impact maken en verdienen…
Ze koppelen me onderweg dingen terug als “Nú begrijp ik wat je bedoelt met leiderschap innemen”;
en;
“Ik dacht dat ik mijn salesgesprekken al wel oké voerde, maar dat ze zo konden aanvoelen en dit effect hebben op potentiele klanten had ik niet kunnen bedenken vooraf.”
Punt is: Je denkt zelf vaak te weten wat je ideale hoogwaardige klant nodig heeft, maar IS dat ook echt wat hij/zij nodig heeft en krijgt op dit moment?
Je zelfkennis kan dan nog zo groot zijn, soms zijn je blinde vlekken groter dan je denkt.
Wil jij ontdekken welke groeikansen ik voor je zie?
Kom hier met me in contact en boek een vrijblijvende waardecall.
P.s. Ondernemer in Gelderland of Overijssel? Kijk ook even hier -> Ondernemerscoaching met aantrekkelijke Startversneller korting