Om maar direct met de deur in huis te vallen. Ja dit kan. Want je hoeft absoluut niet eerst als ondernemer al tig jaar ervaring opgedaan te hebben, voordat je dit mag doen. Juist door dit als startend ondernemer, tijdens of net na je bedrijf oprichten al direct zo neer te zetten kan je er veel voordeel aan beleven. Je voorkomt namelijk dat je jezelf te veel “low-end” positioneert, wat je vervolgens later weer zou moeten herstellen wanneer je toch voor een meer high end ondernemen verdienmodel kiest.

Waarom je als startende ondernemer niet per definitie hoeft te kiezen voor een lage positionering

Dat je nu misschien als ondernemer (wellicht voorheen al wel) nog niet direct wordt gezien als expert en je hierin weer je positie moet claimen, maakt niet dat je niet mag staan voor je waarde. Want je hoeft niet per se laag te beginnen, natuurlijk zijn je successen van je klanten nog niet zo veelvuldig als wanneer je al een aantal jaar op weg bent, maar dit maakt jouw dienst niet minder waardevol. Een bedrijf oprichten kan ervoor zorgen dat je denkt je waarde nog op te moeten bouwen. Doordat je net de wereld in komt als ondernemer, ben je dan ook misschien geneigd jezelf nog niet te hoog in te schalen. Mijn idee hierover is: denk hier nog eens goed over na en lees eens met me mee waarom je toch al direct kan beginnen met een hoogwaardig (high end) aanbod.

Wat is een High End positionering en High End aanbod?

Een hoog geprijsd programma waarin je klanten op de beste en meert kwalitatieve manier helpt. Het hoeft zeker niet zo te zijn dat dit programma daarom heel veel tijd of uren in beslag neemt. Juist in minimale tijd, veel kunnen betekenen is wat High-End ondernemen onderscheid. Waarom je hiervoor zou kunnen en vooral willen kiezen, is omdat er vele voordelen aanzitten ten opzichte van een low-end aanbod. Een passende positionering hierbij is, hoe je je aanbod ook daadwerkelijk voor de juiste waarde laat overkomen.

Het voornaamste verschil High End aanbod met een ander aanbod

Het verschil tussen een Low-End of Mid-End aanbod en High-End aanbod, zit helemaal niet zo zeer alleen in prijs, veel meer zit het hem in wat eronder verscholen ligt. Denk aan een grotere transformatie, een betere oplossing of een duurzamere oplossing, waardoor de waarde veel hoger bij een High End aanbod. Anders is dat bij low end producten of diensten. Deze vertalen slechts een stukje van de waarde. Vaak zijn deze laaggeprijsde diensten korter van duur en minder helpend van omvang. Ook Mid-End dienstverlening kan bestaan uit slechts een gedeelte van de totale waarde die jij als ondernemer te bieden hebt. Om hierin programma richtlijnen aan te geven, wordt vaak gesteld dat een High-End aanbod, een aanbod is van ten minste 2K.

Waarom direct met een High-End aanbod werken als starter slim is

High end producten helpen jou als ondernemer om vanuit kwaliteit te kunnen helpen. Daarmee help je je klant op een hele goede manier. En tevens jezelf als ondernemer ook, doordat je kwaliteit mag bieden (en je uitgedaagd blijft!). Als jij kwaliteit kan en mag bieden aan je klanten, heb je grote kans dat jij en jouw dienst het meest tot zijn recht komen.

Voordelen hiervan zijn:
 Richten op kwaliteit, zorgt er ook voor dat je kwantiteit kunt skippen.
 Je kunt vanuit kalmte veel langer en grootser met klanten werken en van grotere hulp zijn
 Betere resultaten voor je klanten

Juist wanneer je high end programma’s gaat aanbieden zie je dat je minder klanten nodig hebt. Namelijk, je vraagt meer voor je dienstverlening, daardoor heb je minder klanten nodig om hetzelfde inkomensdoel te bereiken. Voordeel: je hebt minder leads nodig en kunt hiermee marketen op een kleinere groep. De klanten die je hiermee aantrekt zijn vaak veel gemotiveerder en meer gericht op een goed resultaat verkrijgen door jouw dienst, waardoor het prettig werken is met ze.

Direct beginnen met een High-End aanbod als verdienmodel, zorgt ervoor dat je minder klanten nodig hebt en dat is een WIN

Valkuil van starten is dat je mogelijk vanuit wat zelftwijfel denkt, dat grote aanbod, daar ga ik nu niet voor zitten. Wellicht, door drukte en hard werken. Dit heeft je immers al wat succes opgeleverd. Daarom ben je waar je nu bent. Toch, om jouw bedrijf te laten groeien, in een richting waar je geen overvolle werkweken wil draaien, zal je slim en gefocust willen zijn en de juiste dingen doen. Gewoon meer werken zal je daar niet brengen. Veel klanten helpen kan, wanneer je opstartend bent, interessant lijken. Terwijl de praktijk is: dit is tijdrovend. Leads vinden, gesprekken met ze voeren en vervolgens tot klant maken, kost tijd! Hoe fijn zou het dus zijn, als je minder klanten nodig hebt?
+ Niet te vergeten al die terugkerende appjes/belletjes, van potentiele klanten. Die misschien ja gaan zeggen. Dit kan erin resulteren dat je veel aan het nadenken bent, in je hoofd schiet en dat licht en ontspannen werken ver te zoeken zijn. Terwijl het dus anders kan! Een slim verdienmodel is wat hierbij kan helpen. Evenals een slag maken richting High-End ondernemen tijdens het bedrijf oprichten.

High End ondernemen als verdienmodel implementeren terwijl je bezig bent met bedrijf oprichten?

Gewoon beginnen hiermee is dan ook hoe je de drempel overgaat, al begin je met een High-End aanbod in je achterzak, er geen hebben betekent namelijk dat je er ook nooit een zal gaan verkopen!
Zou jij graag willen weten of jouw aanbod ook geschikt is voor een high end versie? En of dit verdienmodel bij jou past? Plan hier een vrijblijvend gesprek met me in!

ondernemerscoach bedrijf beginnen

Hi, mijn naam is Lieve.
Als ondernemerscoach help ik je om stappen te zetten die tot een ondernemerschap passend bij jouw waarden en waarde brengen. Meer over mij lees je hier.