Lieve Vriezen Coach 2

Hoe val je op tussen al die anderen die hetzelfde doen? 3 vragen om je onderscheidend vermogen te vangen

Categorie:Geen categorie

Om gehoord te worden in een wereld die overdonderd wordt met content elke dag, is het hebben van een eigen sterke blik op dat wat voor jou van groot belang is, noodzakelijk. het vergt kwetsbaarheid: maar als je doel belangrijk genoeg voor je is ben je in staat om te denken: Mensen vinden altijd wel wat van je.
Helemaal voor als je coach of trainer bent zul je merken dat de markt momenteel vol is. Goed nieuws, want er zijn veel mensen die willen ontwikkelen. Daarentegen zul je wel extra goed je best moeten doen om op te vallen. Deze vragen helpen je in het ontdekken hoe je opvalt tussen al die anderen die hetzelfde doen.

Drie vragen die je kunt stellen om jezelf onderscheidend te kunnen positioneren

Om een blik, of visie sterker te maken, kun je je jezelf vragen stellen. Het soort vragen waar je soms niet direct een antwoord op hebt, maar welke wel de moeite waard zijn om goed bij stil te staan.

Vraag 1: Wat is het schijnbaar onmogelijke?

Wat denken andere mensen in jouw vakgebied dat echt onmogelijk is? En hoe denk jij hierover? Soms is iets lastig of moeilijk te bereiken maar KAN het wel. Als jij hier je nek voor uit durft te steken, maakt dit je uniek.

Ik illustreer dit met een voorbeeld:

Een van mijn grootste wensen is dit:
Ik creëer de perfecte balans tussen mijn praktijk en privéleven en houd deze vanuit ontspanning in stand.

Veel coaches en trainers hebben zo’n zelfde wens, daarnaast, net zoals ik ook de wens om betekenis te creëren vanuit hun vak, in het leven van anderen. Kunnen die twee wensen samen gaan? Dat klinkt nog niet zo moeilijk… Voeg je daar een derde wens aan toe, namelijk dat je in minder dan 32 uur werken, misschien zelfs liever nog minder dan dat, de business gezond houdt.. Dan wordt het al vaak wat lastiger & uitdagender. En daar komt vaak de gedachte “Ik moet ook niet teveel willen”, om de hoek kijken. Het zou maar zo eens zelf sabotage kunnen zijn…

Geef je je wensen op of werk je aan een waardevoller programma, communicatieplan en zet je stappen om het toch allemaal te mogen te bereiken?

Dat laatste? Dit is waar ik en mijn klanten iets willen bereiken, dat anders en uitdagend is, maar niet onmogelijk.

Vraag 2: Wat is jouw succesformule of methode?

Is er een succesformule over hoe iets zou moeten in jouw vakgebied? Een ultieme manier? Heb je hier een methode van gemaakt?

Een voorbeeld hiervan is dat mijn klanten vaak al met methoden, technieken en tools werken waarvan ze soms niet helemaal doorhebben dat het een vastigheid is geworden.

Dit verhaal heeft twee kanten:
1. Soms wil je geen vastigheid
2. Soms wil je dit wel

De grootste angst in vastigheid is voor mensen die vrijheid zoeken, dat ze minder vrij zijn. Mogelijk is dit niet echt het geval maar denk je dit… Onderzoek eens of er een deel vast mag staan en je toch vrijheid kunt behouden…

Je wil dit namelijk omdat het tijd scheelt, dat zorgt weer voor groeimogelijkheden! En daarnaast creëer je nog meer expertstatus hiermee.

Vraag 3: Wat zien anderen volgens jou niet goed/handig in deze maatschappij, in je vak of in het dagelijks leven?

Dit soort vragen stellen, zorgt ervoor je goed hebt nagedacht en kritisch hebt durven kijken om daadwerkelijk de beste oplossing aan te bieden! Je communicatie in de know, like en trust fasen zal hier sterker uitkomen!

En daar zit een uitdaging. Vaak krijg ik te horen: “je dwingt me om net een laagje dieper te kijken”. Of “lastige vraag, maar zo waardevol.” En zo is het ook.

Vragen uitdiepen om je onderscheidend vermogen te vangen

Als je het belangrijk vindt om een zinvol bestaan te leven, en niet vanuit toevalligheid te werken maar een zinvolle communicatie offline en online op te tuigen, een betekenisvol merk te zijn is het slim om vanuit deze vragen en drijfveren uit te diepen. Wat jouw speciale x factor ook is, nadat je het hebt gevangen wil je het natuurlijk wel in je aanbod inbouwen en meenemen in je marketing….

Je onderscheidend positioneren

Ik help zelfstandig ondernemers, veelal coaches en trainers om een aanbod en marketingflow neer te zetten waarmee je je onderscheidend positioneert. Voordelen hiervan zijn vaak minder uren hoeven werken dan voorheen, meer ruimte voor persoonlijke groei, vrijheid en ontspannen kunnen ondernemen. Hoe fijn zou dit voor jou zijn?

Als business coach voor startende ondernemers (o.a. aangesloten bij initiatief de StartVersneller waardoor je gebruik kunt maken van deze kortingsvoucher tijdens mijn coachingstraject) help ik bij het onderscheidend neerzetten van jou en je bedrijf.

Ook buiten de startversnellertrajecten bied ik een halfjaartraject aan en maatwerk opties, dus bij interesse, stel je vragen hierover gerust.

Zou je eens met me in gesprek willen over je vragen en welke kansen ik voor je zie? Het lijkt me leuk je te ontmoeten! Je komt met me in gesprek door een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan te vragen.